Taylorism medyczne, Lean i Toyota

W ciągu ponad 15 lat naszej podróży Lean w Seattle Children s Hospital, wielokrotnie słyszeliśmy perspektywę na temat Toyota Production System (TPS) oferowanego przez Hartzband i Groopman w ich artykule Perspektywa w numerze z 14 stycznia.2 Pracuj więcej i szybciej jest zwykle odpowiedzią niezaangażowanych, niewtajemniczonych obserwatorów.
Podstawową zasadą TPS jest okazywanie szacunku swoim ludziom poprzez angażowanie ich w udoskonalenia przy użyciu metody naukowej z pomysłami generowanymi przez nich, często sprawdzanymi za pomocą miar czasu. Dzięki opiniom dostawców i pracowników dążymy do skrócenia czasu oczekiwania i wahań zarówno pacjentów, jak i personelu. W ten sposób tworzymy system, w którym pracujemy mądrzej , usuwając odpady i złożoność. To zaangażowane, oddolne podejście do standaryzacji procesów pozwala każdemu z dostawców zapewnić najlepszą możliwą opiekę dla każdego pacjenta. Ostatecznie dostawca działa w taki sposób, że jedyną zmienną w systemie powinna być kondycja pacjenta.
Joe Rutledge, MD
Lynn Martin, MD, MBA
Seattle Children s Hospital, Seattle, WA

Drs. Rutledge i Martin zgłaszają otrzymywanie opłat i wydatków od różnych instytucji za nauczanie koncepcji TPS w opiece zdrowotnej. Nie zgłoszono żadnego innego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym pismem.
2 Referencje1. Wellman J, Hagan P, Jeffries H. Wiodąca droga do Lean Healthcare: zmiana kultury w celu zwiększenia wartości. Nowy Jork: CRC Press, 2011.

2. Hartzband P, Groopman J. Medical Taylorism. N Engl J Med 2016; 374: 106-108
Bezpłatny, pełny tekst Web of Science Medline
Hartzband i Groopman zniekształcają Lean Management i nieprawidłowo łączą Taylorism z TPS. To rozczarowujące i niefortunne. Przedsiębiorstwa True Lean koncentrują się na podstawowych zasadach szacunku – w tym nie prosząc ludzi o wykonywanie bezwartościowych prac – i ciągłego doskonalenia, i promują środowisko, w którym rozwija się kreatywność, a pacjentom zapewnia się maksymalną wartość.
Wręcz przeciwnie, Taylor skupił się na uczynieniu najszybszego pracownika standardem. Lean szuka tego, co rozsądne i dodaje wartość do procesu. Ulepszenia są dokonywane przez ludzi, którzy wykonują pracę, a nie przez ekspertów wydajności. Lean standardowych prac nie zastępuje sztuki medycyny. Służy ona zmniejszeniu niepotrzebnych zmian w powtarzających się procesach – a nie standaryzacji potrzebnej zmienności w zindywidualizowanej opiece nad pacjentem. Wykorzystując metodę naukową, Lean daje w wyniku przewidywalność i ścieżkę zaspokajania potrzeb pacjentów bez przeciążania klinicystów i personelu.
Po głębokim zrozumieniu i autentycznym przyjęciu, Lean poprawia jakość i bezpieczeństwo pacjentów i personelu, a równowaga działa w zrównoważonym tempie1-5. Codziennie widzimy niezwykłe rezultaty jego stosowania.
Samuel Carlson, MD
Thomas L. Jackson, MBA, Ph.D.
Joanna Omi, MPH
Rona Consulting Group, Mercer Island, WA

Drs. Carlson, Jackson i Ms. Omi donoszą, że są głównymi klientami w Rona Consulting Group, firmie świadczącej usługi w zakresie opieki zdrowotnej. Nie zgłoszono żadnego innego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym pismem.
5 Referencje1. Hoeft S, Pryor RW. Potęga pomysłów na przekształcenie opieki zdrowotnej: angażowanie pracowników poprzez budowanie codziennych systemów lean management. New York: Productivity Press, 2015.

2. Chan H, Lo S, Lee L, i in. Lean techniki poprawy przepływu pacjentów w oddziale ratunkowym. World J Emerg Med 2014; 5: 24-28
Crossref Medline
3. Merlino JP, Omi J, Bowen J, wyd. Chude zdrowie behawioralne: historia szpitala Kings County. Nowy Jork: Oxford University Press, 2013.

4. Kenney C. Przekształcenie opieki zdrowotnej: poszukiwanie przez Virginię Mason Medical Center idealnego doświadczenia pacjenta. Boca Raton, Floryda: CRC Press, 2010.

5. Toussaint J, Gerard RA. Na poprawie: zrewolucjonizowanie opieki zdrowotnej w celu ratowania życia i transformacji branży. Cambridge, MA: Lean Enterprise Institute, 2010.

Odpowiedź
Autorzy odpowiadają: TPS jest zbiorem zasad zaprojektowanych do produkcji przedmiotów nieożywionych w fabryce. Dokładnie przedstawiamy dwa istotne elementy tego systemu, które pochodzą bezpośrednio z Taylorism: standaryzacja i efektywność czasowa. W swoim klasycznym studium na temat zastosowania zasad Toyoty do produkcji samochodów w Stanach Zjednoczonych Paul Adler opisuje, jak każda praca była analizowana do jej podstawowych gestów, a sekwencja ruchów została udoskonalona i zoptymalizowana pod kątem maksymalnej wydajności. Każde zadanie zostało zaplanowane bardzo szczegółowo, a każdy pracownik miał wykonać to zadanie w określony sposób. 1 Adler odnosi się do inteligentnej interpretacji i zastosowania badań czasu i ruchu Taylora
[przypisy: leczenie kanałowe pod mikroskopem, klinika stomatologiczna warszawa, psychologia ]